Monday, December 14, 2015

De Stichting Familieleden is voor mij als mijn familie.

De Stichting Familieleden is voor mij als mijn familie.
Op een dag belde ik naar hun kantoor om te vragen  of ze documentatie hadden over het meer van Urumiye dat aan het verdrogen is.
Ze hebben me toen een heel informatief boek toegestuurd.
Toen ik het boek wilde terugsturen hebben ze mij uitgenodigd op hun kantoor.
Ik vond daar hele bibliotheek met informatie in verschillende talen.
Ik maakte kennis met twee moeders , waarvan de kinderen tussen 1982 en 1988 waren geëxecuteerd.
Ik was zeer onder de indruk van hun verhalen en verbaasde me dat de wereld dergelijk onrecht en geweld verzwijgt en onverschillig laat gebeuren.
Heeft het leven van deze mensen geen waarde?
Toen ik thuiskwam heb ik ze gesteund met een substantieel bedrag.
Ik vind dat wij allen verantwoordelijk zijn voor de politieke vluchtelingen die naar ons land zijn gekomen.
Ik steun daarom de Stichting Familieleden.

De lichamelijke en geestelijke verzorging van mensen staat bij mij als gepensioneerd arts hoog in het vaandel.
Om die reden wil ik mij inzetten om mensen in hun pijn en ellende te ondersteunen.
Op een boekenbeurs in Haarlem maakte ik voor het eerst kennis met de Stichting Familieleden.
Ze waren daar bezig met een handtekeningenactie.
Twee weken daarna hadden ze een bijeenkomst in de Vrije  Universiteit van Amsterdam.
Daar kwam ik in gesprek met een Iraanse vrijwilligerster .
Zij toonde mij een schrikbarend verslag met statistische gegevens over mensen die nieren, ogen en andere lichaamsdelen  afstaan uit pure armoede .
Ik kon het niet geloven.
Ik heb doorgevraagd, rekeningen en documenten bekeken en lang met een  economische expert  de kosten van hun stichting doorgerekend.
Ik ken inmiddels veel vrijwilligers van de stichting en maakte kennis met de internationale  advocaat van hun organisatie.
Ik was zeer onder de indruk.
Ik voel me echt thuis bij deze mensen en vertrouw ze.
Ze werken hard en geven hoop aan diegenen voor wie mensenrechten en de vrijheid van het Iraanse volk na aan het hart ligt.
De Stichting Familieleden staat hoog op mijn lijstje van de goede doelen die ik steun.

F .Eghbali 

No comments:

Post a Comment