Tuesday, March 1, 2016

Iran: brief uit de gevangenis ten westen van Teheran

Iran: brief uit de gevangenis ten westen van Teheran

Politiek gevangene Ramadan Ahmed Kamal over zijn hongerstaking vertelt onder meer: “Ik ben ruim 3 maanden geleden geopereerd aan mijn arm.  Helaas zijn de vingers van mijn rechterhand verlamd na de ingreep, alhoewel ze vóór de operatie prima waren.
“Geien het feit dat gevangenisautoriteiten weigeren iets voor mij te doen, zal ik in hongerstaking gaan op 20 februari en ik zal doorgaan met dit protest tot ik naar het ziekenhuis gezonden word om medische behandeling te krijgen. Als ik moet vaststellen dat er geen reactie komt, zal ik gedwongen zijn om ertoe over te gaan ook niet meer te drinken.”
Ramadan Ahmed Kamal
Politieke gevangene in de Rajaie Shahr Gevangenis van Karaji (ten westen van Teheran)
20 februari 2016

Kamal werd destijds – in 2008 – gearresteerd en ter dood veroordeeld door een “revolutionair” hof.
Maar een hof van beroep verminderde zijn straf tot 10 jaar cel. (NCRI – 21 februari 016)

No comments:

Post a Comment