Sunday, September 18, 2016

Een parlementslid van het Iraanse regime: het is schandalig dat studenten in de stad Izeh studeren in dierenverblijven


14 september 2016
Een parlementslid van het Iraanse regime uit de zuidelijke stad Izeh / Baghmelk, zei, terwijl hij wees op de toestand in sommige dorpen rond de stad Izeh: “het is zorgwekkend dat 37 jaar na de revolutie, de studenten van deze steden in dierenverblijven moeten studeren.”
Volgens het nieuwsagentschap Tasnim op 12 september, zei Hedayatollah Khademi tijdens zijn bezoek aan Sabzi en Seyed Khedr het volgende: “Deze dorpen misten ruim 30 jaar geleden al voorzieningen, Ik bezocht ooit Sabzi, wat toentertijd een erg mooi dorp was, met heel veel rijstvelden. Helaas zijn al deze rijstvelden verdwenen, vanwege watertekorten.”
Verwijzend naar de huidige situatie in het dorp Seyed Khedr, zei Khademi: “Toen ik aankwam in dit dorp bemerkte ik de hoogste staat van inefficiëntie. Verschillende families leven daar, maar alles is verwaarloosd.”
Het parlementslid vervolgde: ”Toen ik de school bezocht in dit dorp, zag ik twee dierenverblijven. Ik zag dat één daarvan als klaslokaal was ingericht. Het is zorgwekkend dat meer dan 30 jaar na de revolutie dit soort ruimtes worden gebruikt voor opleidingen in het land.”
Hij voegde toe: ”Er zijn veel plaatsen met soortgelijke problemen, maar er is de afgelopen jaren niets aan gedaan.”
Khademi sprak ook de Minister van Educatie van het regime aan: “wat is de reden dat studenten in de provincie Khuzestan in dierenverblijven moeten studeren? Is het ook zo in andere steden van Iran? Hoeveel kost het voor het ministerie om een zeecontainer te installeren als klaslokaal voor de studenten? Als slechts een miljoenste deel van al die salarissen en al die corruptive in dit land zou worden besteed aan Izeh and Baghmelk zouden we beslist de welvaart in deze steden zien groeien.”
Hij vervolgde: ”Ik vraag me af tegen wie ik moet schreeuwen over dit onrecht. Waarom besteden de officials geen aandacht aan deze stad?”

No comments:

Post a Comment