Friday, November 13, 2015

IRGC (Iranian Revolutionary Guards Corps) vermoord willekeurig een jonge man


STFA- Een student van een universiteit genaamd Iman Amiri werd in de buik geschoten en vermoord door een lid van de Revolutionary Guards.
Amiri was laatstejaars student boekhouden aan de Vrije Universiteit Iranshahr en was net twee maanden geleden getrouwd. (3 november 2015)


Iran: Gearresteerde student schrijft over zijn martelingen aan rapporteur van de Verenigde Naties.
STFA -  Sirvan Hossein, een Koerdisch student en voormalig politiek gevangene, schreef een brief aan Ahmad Shaheed, speciaal rapporteur voor mensenrechten bij de Verenigde Naties in Iran, waarin hij de top van de ijsberg onthulde van zijn martelingen en beproevingen in gevangenschap.
"In 2004 werd ik, samen met vijf van mijn vrienden, gearresteerd door de Revolutionary Guards Intelligence agenten voor het op school zingen van Koerdische volksliederen. Destijds waren wij allen 16 jaar oud.
Men bracht mij naar een martelkamer en ik kreeg 50 zweepslagen. Daarna werd ik in eenzame opsluiting geplaatst, zonder dekens of iets om warm te blijven. Ik werd 16 dagen vastgehouden op de Gharwa Intelligence afdeling. Daarna werd ik, op een borgsom van 100 miljoen rial (nu ca, $ 2.850,-) vrijgelaten. Een paar jaren verstreken en op een dag tegen zonsondergang werd ons studentenhuis overvallen door vier politie- en IRGC voertuigen. Men bedekte mijn hoofd met een zwarte doek en begon tegen mijn hoofd te stompen en te schoppen. Vervolgens werd ik naar de kelder van het detentie centrum gebracht. Men vroeg mij met welke Koerdische groeperingen ik samenwerkte.
Ik antwoordde dat ik een gewone student activist ben en niet in contact sta met Koerdische groeperingen. Hierna werd ik aan zware martelingen blootgesteld. Ik had een paar tatoeages op mijn lichaam die er met gloeiende naalden werden uitgebrand. Men gebruikte stoomstrijkijzers op mijn lichaam. Een paar maal verloor ik het bewustzijn. Elke keer werd water op mijn hoofd gegoten en begonnen de martelingen en het slaag van voren af aan. Deze behandeling hield een paar dagen aan.

Dit is maar een deel van waar ik aan werd blootgesteld. Ik hoop dat u mijn stem hoort en die van anderen zoals ik". (3 november 2015)

No comments:

Post a Comment