Tuesday, February 9, 2016

Iraanse kunstenares uitgesloten van optredens

Iraanse kunstenares zelfs uitgesloten van zangonderwijs
Sahar Mohammadi, een zangeres van de Mahe-Banu-Groep, maakte bekend dat zij uitgesloten werd van optredens en zelfs van zangonderricht.
“Ik werkte regelmatig met een aantal groepen. Een aantal videoclips werd zonder onze toestemming door een aantal satelliet TV-netwerken uitgezonden. Naderhand werden we juridisch aangeklaagd omdat we geen licensie voor deze videoclips en daarin uitgevoerde solo’s hadden,” vertelde ze.
“Het verontrustende feit hierbij waren de tegen ons op dit gebied geuite bedreigingen,” voegde de zangeres eraan toe.
“Ik werd van iedere culturele en artistieke activiteit uitgesloten, daar mijn daden tegen de wet indruisten. Bij een ontmoeting met veiligheidsfunctionarissen maakte ik hen duidelijk dat dit mijn enige inkomstenbron was,” vervolgde Mohammadi.


(26 januari 2016)

No comments:

Post a Comment