Wednesday, August 10, 2016

Shahram Ahmadi’s laatste boodschap voorafgaand aan zijn executie door het Iraanse regime



Op 2 augustus 2016 werd Shahram Ahmadi, samen met meer dan 20 andere politieke gevangenen, geëxecuteerd in de Gohardasht (Rajai-Shahr) gevangenis in Karaj, ten noordwesten van Teheran. Tijdens een interview voorafgaand aan zijn executie zei Shahram Ahmadi: “Rechter Moqiseh zei tegen me dat ik schuldig ben aan drie dingen: “Dat ik een Koerd ben, dat ik een Soenniet ben en dat ik tegen de regering ben. Op elk van deze feiten staat de doodstraf.”
Shahram Ahmadi voegt toe: “Dit is hal nummer 10 van afdeling 4 van de Rajai-Shahr gevangenis. 40 gevangenen binnen deze afdeling zijn veroordeeld tot de doodstraf. Ze dreigen ons steeds dat we niet mogen meewerken aan interviews. Ik ben mijn broer al verloren en heb verder niets meer te verliezen. Ik ben absoluut onschuldig en het enige wat ik wil is dat alle mensen weten dat ik onschuldig ben voordat ik geëxecuteerd word.”
Shahram Ahmadi vertelde over de martelingen door gevangenisbewakers: “De meest gruwelijke marteling waar we onder leden, was het krijgen van elektrische schokken. De lichamelijke martelingen, zoals geselen en slaan waren niet het pijnlijkst; de ergste straf voor ons was dat onze families werden bedreigd. Deze bedreiging werd door de beulen ook echt uitgevoerd. Ze arresteerden mijn broer onder bedreiging dat ze ook de rest van de familie zouden arresteren. Om ons zoveel mogelijk te kwellen hadden ze de gewoonte om in de zomer de verwarming vol aan te zetten en in de winter de airco op ijskoud.”
Terwijl de massa executie van Soennitische gevangenen wordt uitgevoerd wanneer het bloedbad van politieke gevangenen, dat plaatsvond in 1988, wordt herdacht (een afschuwelijke misdaad tegen de menselijkheid) probeert het Iraanse regime tevergeefs om de publieke opinie en de bijbehorende protesten in de hand te houden, door de mensen te terroriseren.
De tijd is rijp dat de VN Mensenrechtenorganisatie en de VN Veiligheidsraad hun zwijgen doorbreken en de misdaden van het Iraanse regime voor het VN Internationale Gerechtshof brengen. Ali Khamenei en andere leiders van het regime, moeten, samen met diegenen die de misdaden daadwerkelijk hebben begaan, voor het gerecht worden gebracht, herhaalde Maryam Rajavi.


No comments:

Post a Comment